KUNDEMPATI INDEX™ BYGGER PÅ EN UNIK METOD & MODELL

Metodiken för Kundempati Index™ bygger på modellen Empatistjärnan™. Den mäter företagets kundempati inom åtta områden:

  • Hur man bryr sig om kunden
  • Hur man förstår kunden
  • Hur man bemöter kunden
  • Hur man tar hand om kunden
  • Hur man framstår i sin reklam
  • Hur man framstår utåt i media
  • Hur empatisk företagets kundservice är
  • Och den sammantagna upplevelsen av företagets kundempati.

Och allra viktigast, kundempatins effekt på företagets valbarhet samt kundförtroendet.

Förädlingsprocessen till strategiska insikter sker i fem steg

Undersökningarna görs kvartalsvis av datainsamlingsexperterna PFM Research som samlar in svar från kunder som haft kontakt med de aktuella företagen. Metoden för datainsamlingen är en kvantitativ undersökning med flera företag och kategorier mot en stor konsumentpanel.

Kvartalsvisa mätningar tas fram av Index House som bearbetar datat och förpackar det som beskrivande grafer och tabeller.

I nästa steg gör Index House fördjupande analyser både kvantitativt och kvalitativt med fokus på utveckling och trender för företaget och konkurrenterna i den aktuella kategorin.

Därefter tar Index House fram en företagsspecifik benchmarkanalys, med unika data om respektive företags kundempati och valbarhet samt utvecklingen mot konkurrenterna, och redovisar den vid en personlig genomgång.

I tillägg får företaget löpande tillgång till strategisk input och vägledning i form av unika data, tidsserier, insikter och råd om företagets och konkurrenternas kundempati och valbarhet.

Läs mer om Benchmarks & analyser

Copy link
Powered by Social Snap