KUNDEMPATI INDEX™ ÄR ETT TOTALKONCEPT MED FLERA DIMENSIONER OCH NIVÅER

Det totala konceptet Kundempati Index™ bygger på en omfattande årlig undersökning av ett stort antal företag med benchmarks och fördjupningsanalyser baserade på svar via en stor konsumentpanel.

Baserat på samma metodik gör vi även kundspecifika segmenterande specialanalyser baserade på företagens egna kunddata.

Med dessa analyser kommer man ännu djupare. Bland annat får företag konkreta besked om vad de mest värdefulla kunderna känner, hur man upplevs av de nya kunderna och hur företaget upplevs av olika strategiska kundgrupper.

Och inte minst, kan resultatet samanalyseras med affärsdata så att utfallet får en ekonomisk koppling.

Genom att använda sig av båda varianterna får företaget en flerdimensionell bild med en extern konkurrensbild, en bild av värdet för kunderna (kundvärdet) och en intern bild av kundernas värde för företaget (affärvärdet).

Läs mer om Kundempati Index metod och modell

Copy link
Powered by Social Snap