“The biggest deficit that we have in our society and in the world right now is an empathy deficit”
Barack Obama

EMPATI ÄR EN STRATEGISK FRÅGA SOM GENOMSYRAR HELA AFFÄREN OCH HELA ORGANISATIONEN

Idag anses empati vara en avgörande förmåga för all social kommunikation som kräver att man förstår andras behov och känslor.

Empati omfattar mycket mer än bara själva kundupplevelsen eftersom det är mycket starkare emotionellt laddat.

Därför är varumärkets förmåga att dela upplevelser och känslor med medarbetare och kunder en övergripande strategisk fråga.

EMPATI HAR EN STARK KOPPLING TILL UPPLEVELSE OCH BETEENDEEKONOMI

Allt fler är idag inne på att det finns ett System 1 och 2 även inom empati. Det vill säga att en stor del av våra handlingar och beslut styrs av det oreflekterade emotionellt upplevda.

Läs mer

HÅRDA DATA OM MJUKA DELAR ÄR MARKNADSSIDANS STORA UTMANING

De flesta är eniga om att den emotionella delen ”under ytan” har en enorm påverkan på kundernas beslut och konkreta handlande. Behovet är stort av metoder som levererar data om mjuka delar som Kundempati.

Läs mer

TRAPPAN TILL HÅLLBART KUNDVÄRDE BYGGER PÅ KUNDEMPATI

Den börjar vid kundmötet med kundens situation och känslor, vilket är grunden för en god kundupplevelse. Och bygger på till tillit och kundrelation genom god kunskap om kunden som används kundempatiskt.

Läs mer

VÅR MISSION ÄR ATT LYFTA VARUMÄRKETS ”GLASTAK”

Varumärkets kundempati är ett ”glastak” som sänker potentialen hela vägen till en stark kundrelation och en hållbar affär. Syftet med Kundempati Index är att leverera verktyg för att synliggöra och lyfta glastaket.

Läs mer

HUR KAN NI SNABBT ÖKA ERT FOKUS PÅ KUNDEMPATI? BÖRJA MED TRE ENKLA STEG.

Vill ni snabbt få en insikt kring ert företags empati? Genom att ta några enkla steg är ni på god väg att bygga en empatikultur som genomsyrar hela verksamheten. Börja med att snabbkartlägga den interna uppfattningen och graden av självinsikt om ditt företags kundempati. Du gör mycket enkelt genom att ställa tre frågor till din ledningsgrupp, eller ditt marknadsteam.

Läs mer om de tre frågorna – och de tre stegen

NYFIKEN ATT VETA MER OM KUNDEMPATI INDEX™?

Hör av dig, så berättar vi mer!

Michael Dahl
michael dahl at indexhouse.se 
+46 703 78 89 83

Copy link
Powered by Social Snap