Att inte vara nr 1 eller 2 kan ha stora negativa effekter

Inlägg på LinkedIn

Den negativa effekten är stor. Rent allmänt tufft och uppförsbacken blir ännu brantare om man uppfattas som mindre kundempatisk än konkurrenterna.

Vi ser stora skillnader där de sämsta med strax över 30% bara är hälften så bra som de bästa med över 60%.

Analyserna bygger på höstens undersökning där vi har frågat om hur man upplever 60 ledande varumärken inom Apotek, Dagligvaruhandel, Bygg & DIY, Hemelektronik, Heminredning, Sport & Fritid samt Telekom och Bank. Intervjuerna har genomförts av PFM Research i Sverige AB.

KEY INSIGHTS

  1. Starkt ökat fokus på kundempatin – hela 40% anser att behovet av kundempati ökat mot bakgrund av det senaste halvåret och Covid-19
  2. Kundempatin är oerhört viktig för att den har en direkt effekt på kundernas val av ditt varumärke
  3. Kundempatin har långsiktiga effekter på din affär och ”empatiposition” eftersom det handlar om känslor som sitter kvar länge och ligger till grunden för att bygga en relation och lojalitet

Två goda råd på vägen.

Eftersom är så viktigt att vara nr 1 eller 2 – ta reda på var du är! Och eftersom det sammantagna intrycket avgörs av delarna – ta reda på var du har dina ”glastak” som hindrar dig!

Nyfiken på att veta mer? – Läs mer här https//:indexhouse.se

Eller ännu hellre, inboxa så visar jag gärna konkret vad du får ?

Share via
Copy link
Powered by Social Snap