”Empathy is a second by second, minute by minute service that we owe to everyone if we want to call ourselves a leader”
Simon Sinek

VARFÖR MÄTA EMPATI MED KUNDEMPATI INDEX?

De flesta marknadsförarna är idag eniga om att den emotionella delen har en enorm påverkan på kundernas beslut och konkreta handlande. Därför finns det ett stort behov av djupare insikter om ”mjuka” kundvärden som baserar sig på konkreta mätbara och jämförbara data.

Konceptet Kundempati Index™ är utvecklat för att det finns ett starkt samband mellan kundempati och företagets valbarhet. Våra analyser visar att ett företag som upplevs kundempatiskt av en kund har 80 procents sannolikhet att bli vald.

SYFTET MED KUNDEMPATI INDEX™ ÄR STRATEGISKA KUNDINSIKTER

Syftet med konceptet Kundempati Index™ är att löpande ge besked om hur ditt företags kundempati direkt påverkar kundernas val av ditt företag – och därmed din affär.

Framför allt, genom att konkret förse ledningen och organisationen med strategiska insikter, konkreta data och operativa verktyg för att ingående kunna följa och utveckla företagets kundempati och valbarhet.

Läs mer

KUNDEMPATI INDEX™ BYGGER PÅ EN UNIK METOD & MODELL

Metoden mäter företagets kundempati på åtta områden samt analyserar bland annat effekten på kundens vilja att handla hos företaget.

Analyser presenteras pedagogiskt enligt modellen Empatistjärnan™ samt som grafer och datatabeller.

Läs mer

BENCHMARKS & ANALYSER SOM LEVERERAR UNIKA INSIKTER

Kundempati Index ger ledningen och organisationen konkreta besked om hur man presterar mot andra varumärken samt bättre insikter om utmaningarna och verktyg för att löpande kunna följa upp.

Vi har data och tidsserier för klara för snabb leverans av benchmarkanalyser för ditt företag.

Läs mer

BENCHMARKS & UNIKA DATA KLARA FÖR FLERA FÖRETAG OCH KATEGORIER

Vi har benchmarkanalyser, mätningar och tidsserier klara för snabb leverans för Apotek, Dagligvaruhandel, Byggvaruhandel & DIY, Hemelektronik & Hemel, Heminredning och Telekom.

Vi har även data tillgängliga för benchmarkanalyser och mätningar för bland annat Bank, Drivmedel, Lågprishandel, Mode och Sport & Fritid.

DJUPARE ANALYS AV FÖRETAGETS KUNDBAS MED KUNDEMPATI INDEX™ METOD

Utöver den löpande insiktsöverföringen från benchmarkanalyserna, är Kundempati Index™ ett brett totalkoncept som även är utformat för att göra kundunika djuplodande analyser baserade på företagen egna kund- & affärsdata.

Som exempelvis genomlysningar av hur det ligger till med företagets kundempati och valbarhet bland det viktigaste kunderna, och andra kundgrupper.

Läs mer

NYFIKEN ATT VETA MER OM KUNDEMPATI INDEX™?

Hör av dig, så berättar vi mer!

Michael Dahl
michael dahl at indexhouse.se 
+46 703 78 89 83

Copy link
Powered by Social Snap