Nu lanserar vi Kundempati Index™ – Del 3: För vem är Kundempati Index? Hur funkar det – och vad får du?

Inlägg på LinkedIn

Kundempati Index riktar sig främst mot varumärken som har direktkontakt med sina kunder som exempelvis dagligvaru- och retailkedjor, e-handlare, restaurang och bensinkedjor samt leverantörer inom resor, telekom, bredband, bank och försäkringar.

Rent konkret bygger Kundempati Index på en unik metodik som mäter kundempatin på sex huvudområden samt analyserar kundempatins betydelse och effekt på kundens vilja att handla hos varumärket. Datainsamlingen sker genom en återkommande kvantitativ undersökning med ett stort antal varumärken och kategorier mot en stor konsumentpanel.

Med datat som grund levererar Kundempati Index beslutsfattare konkreta insikter med varumärkesunika benchmarks som visar hur man presterar jämfört med sina konkurrenter i den egna branschen och mot marknaden totalt (som Best practice).

Nyfiken på att veta mer? – Läs mer här https://indexhouse.se/
Eller inboxa så berättar jag gärna mer 🙂

Kundempati Index™ är ett insiktskoncept framtaget av Index House.
Intervjuerna i undersökningen är genomförda av PFM Research i Sverige AB.

Share via
Copy link
Powered by Social Snap