Genomgång av rykande färska resultat från åtta kategorier 2020 Q3

Market Premium skriver om Kundempati Index™

Apoteken är i topp när det kommer till kundempati visar nya siffror och byggbranschen får bottenbetyg skriver Market Premium bland annat.

Till artikeln

Jättekul att Market skriver om Kundempati Index som precis blivit klar för 2020 Q3. Det är stora skillnader mellan kategorierna, men också rejäla rörelser inom kategorierna där varumärken åker både uppåt och nedåt i rankingen.

Den övergripande bilden med andelen kunder som upplever varumärket som empatiskt är denna:

  • Apotek 63%
  • Hemelektronik 52%
  • Mode 51%
  • Heminredning 50%
  • Sport & fritid 48%
  • DVH 47%
  • Bygg & DIY 39%
  • Lågprishandel 30%

Samtidigt är detta långtifrån hela bilden. Inom kategorierna är det stora skillnader med spann på hela 25-30% mellan varumärkena.

Så det gäller för marknadscheferna och ledningarna att veta var man befinner sig just nu ”i startfältet” – och inte minst, vart man är på väg. – Med andra ord lite som i Alice i Underland …

Kundempati Index har rykande färska benchmarkanalyser för ovanstående kategorier med unika data för 40 ledande varumärken.

Inboxa, så presenterar vi med konkreta bilder precis allt du får i en benchmarkanalys.

PS Ett förtydligande: I intervjun pekade vi på att det ökade antalet fritidssnickare/amatörer drog ned personaltätheten.

Share via
Copy link
Powered by Social Snap