Inlägg på LinkedIn
Våra analyser som är baserade på 60 ledande varumärken visar att upplevelsen av varumärkets kundempati i kundens huvud bygger på en kedja av områden enligt en modell med effekter i tre steg.
Vi mäter hela kedjan från nyckelområdena i Steg 1: Bry sig, Förstå, Bemöta och Ta hand om, till hur varumärket framstår i Steg 2: Reklam och Media – och framförallt Steg 3: Effekten det sammantagna intrycket har på viljan att handla av varumärket.
Men kedjan börjar egentligen med Steg 0: Varumärkets grundläggande insikt om kundempatins innebörd och vikt. – Det sätter nämligen ”taket” för samtliga följande steg i kedjan
KEY INSIGHTS
- Om grundinsikten i Steg 0 är bristande sänker det hela kedjan
- Om varumärket underpresterar inom Steg 1 är risken stor att det slår igenom på helhetsintrycket eftersom dåliga minnen sitter i
- Om varumärket underpresterar i Steg 2 i sin reklam påverkar det rejält – men är också något som går att åtgärda snabbare
Nyfiken på att veta mer? – Läs mer här https//:indexhouse.se
Eller ännu hellre, inboxa så visar jag gärna konkret vad du får ?
Analyserna bygger på höstens undersökning där vi har frågat om hur man upplever 60 ledande varumärken inom Apotek, Dagligvaruhandel, Bygg & DIY, Hemelektronik, Heminredning, Sport & Fritid samt Telekom och Bank. Intervjuerna har genomförts av PFM Research i Sverige AB.