Inlägg på LinkedIn
Analysen av 60 ledande varumärken visar att bara 50% anser att respektive varumärke är kundempatiskt.
Som en konsekvens svarar likadant endast 50% att de därför skulle välja eller prioritera respektive varumärke.
Analysen bygger på höstens undersökning där vi har frågat om hur kundempatiska konsumenterna upplever varumärken inom Apotek, Dagligvaruhandel, Bygg & DIY, Hemelektronik, Heminredning, Sport & Fritid samt Telekom och Bank. Intervjuerna har genomförts av PFM Research i Sverige AB.
KEY INSIGHTS
- ”Svinnet” på grund av bristande kundempati är enormt när hela 50% helt skoningslöst väljer bort dig
- Det har sannolikt även långvariga negativa effekter på din affär eftersom det handlar om känslor, attityder och minnesbilder som sitter kvar länge
- Att inte rankas som nr 1 eller 2 i din kategori gör uppförsbacken tuffare
Samtidigt grundar sig den sammantagna upplevelsen av kundempati på många komponenter som att Bry sig om, Förstå, Bemöta, Ta hand om kunden, och inte minst Reklam och Media. – Och där kan vi se spännande samband. Mer om det i nästa inlägg om några dagar.
Nyfiken på att veta mer? – Läs mer här https//:indexhouse.se
Eller ännu hellre, inboxa så visar jag gärna konkret vad du får ?