Dagligvarunytt
Ica är fortsatt det mest empatiska varumärket i dagligvaruhandeln. Men övriga aktörer kommer närmare, visar siffror från Kundempatiindex. ”Den generella nivån har höjts”, säger Michael Dahl som står bakom mätningen.
Dagligvarunytt
Ica är fortsatt det mest empatiska varumärket i dagligvaruhandeln. Men övriga aktörer kommer närmare, visar siffror från Kundempatiindex. ”Den generella nivån har höjts”, säger Michael Dahl som står bakom mätningen.
Market
Handelns varumärken upplevs mer empatiska nu än ifjol. Det visar resultatet från Empati Grand Prix. ”Vissa aktörer var sena ur startblocken när pandemin kom. Nu har de hunnit anpassa sig bättre”, menar Michael Dahl.
Årets vinnare redovisas på empatigrandprix.se
De två totalvinnarna av priset som Sveriges mest kundempatiska företag 2021 samt de åtta kategorivinnarna i Empati Grand Prix 2021 och Årets bubblare korades idag vid årets gala.
Ett jättestort grattis till alla nio vinnare – och ett extra stort till Apotek Hjärtat och Kronans Apotek som delar på huvudpriset som Sveriges mest kundempatiska företag 2021.
Market Premium
”Har du en empatisk ledning och empatiska människor blir det också ett bättre företag ut mot kund”, sammanfattar Market den nya boken.
Jönköpings-Posten Näringsliv
Behovet av att mötas av inlevelse och medkänsla i samband med köpbeslut har blivit allt viktigare under pandemin skriver i Jönköpings-Posten.
Market Premium skriver om Kundempati Index 2021 Q3
Bakom betalväggen skriver Market bland annat om två nykomlingar placerar sig direkt i toppen när Kundempati Index presenterar sina nya resultat för hemelektronik-, bygg- och gör det själv-handeln.
Market.se skriver om Kundempati Index
Kundernas krav på företagens empati har ökat under pandemin.
Lunchwebinar hos Sveriges Annonsörer den 16 juni
På webinaret bjöd vi på ett antal godbitar.
Market Premium skriver om Kundempati Index 2021 Q2
Market skriver (bakom betalväggen) om hur kunderna upplever den traditionella handeln som mycket mer empatisk än e-kanalen.
På Empathy Day den 10 juni hade vi samlat dessa stjärnor och vinnare i Empati Grand Prix till en timme späckad med tips och lärdomar om hur varumärken kan upplevas mer empatiska och bli mer valbara av kunderna.