Hoppa till innehåll

Index House

  • Varför empati?
  • Kundempati Index
  • Nyheter
  • Media
  • Empatibloggen
  • Empatipodden
  • Empatiinitiativet

Index House

  • Varför empati?
  • Kundempati Index
  • Nyheter
  • Media
  • Empatibloggen
  • Empatipodden
  • Empatiinitiativet

Empati Grand Prix avslöjar kedjorna som lyckats skapa empatisk reklam

16 januari, 202111 januari, 2021

Market Plus skriver om Empati Grand Prix

”Dagens kunder vill ha ett mer empatiskt bemötande och det driver också försäljning”, säger strategikonsulten Michael Dahl.

Läs mer

De mest kundempatiska aktörerna betjänar sina kunder one-to-one

16 januari, 202121 december, 2020

Market Plus skriver om Empati Grand Prix

De fyra finalisterna i kategorin Hemelektronik i Empati Grand Prix 2020 är Kjell & Co, Webhallen, Teknikmagasinet med betjäning ”rakt över disk” samt ELON.

Läs mer

Fyra finalister som kan vinna Empati Grand Prix 2020

16 januari, 202120 december, 2020

Dagligvarunytt.se skriver om Empati Grand Prix

Empati Grand Prix har premiär i mitten av januari. Fyra finalister i dagligvaruhandeln är utsedda. ”De är särskilt starka på bemötande”, säger strategikonsulten Michael Dahl.

Läs mer

MatHems tillväxt och Kundempati Index

16 januari, 202117 december, 2020

Dagligvarunytt skriver om Kundempati Index

Bland annat skriver man i artikeln : ”Mathem placerade sig i toppen i det Kundempatiindex som Index House presenterade i mitten av oktober. Indexet visade att Mathem låg långt över snittet för branschen när det gäller förståelse och medkänsla för kunderna.”

Läs mer

Kundempati är en god affär

12 januari, 202125 november, 2020

Webinar hos Sveriges Annonsörer den 10 december 2020

Vad skapar bilden av ett kundempatiskt varumärke som får kunden att välja dig framför dina konkurrenter?

Läs mer

Vart är ditt varumärkes empati på väg?

8 november, 20206 november, 2020

Resume.se Opinion

Ett inlägg från Index House som kopplar samman att endast ett av fyra varumärken har empatisk reklam med reklamtrötthet och varför vi är speciellt trötta på reklam som saknar värme .

Läs mer

Höga betyg för Mathem i nytt index

25 oktober, 202023 oktober, 2020

Dagligvarunytt skriver om Kundempati Index™

Kundempati Index visar att Mathem kommer ut starkt i en stor kartläggning över hur svenskarna ser på dagligvaruföretagens förståelse och medkänsla för sina kunder.

Läs mer

Ingen kedja är starkare än dess svagaste länk

9 oktober, 20209 oktober, 2020

Inlägg på LinkedIn

Våra analyser som är baserade på 60 ledande varumärken visar att upplevelsen av varumärkets kundempati i kundens huvud bygger på en kedja av områden enligt en modell med effekter i tre steg.

Läs mer

Att inte vara nr 1 eller 2 kan ha stora negativa effekter

9 oktober, 20207 oktober, 2020

Inlägg på LinkedIn

Den negativa effekten är stor. Rent allmänt tufft och uppförsbacken blir ännu brantare om man uppfattas som mindre kundempatisk än konkurrenterna.

Läs mer

Empatisk reklam har extra stor effekt på kundempatin

9 oktober, 20205 oktober, 2020

Inlägg på LinkedIn

Analyserna av åtta kategorier visar att det sammantagna intrycket av varumärkets kundempati (51%) till lika delar är en effekt av, såväl direkt påverkan i kundmötet, som den indirekta bilden som reklam och media skapar i kundens huvud.

Läs mer

Inläggsnavigering
Äldre inlägg
Nyare inlägg
← Föregående 1 … 3 4 5 6 Nästa →
© 2025 Index House