Market Plus skriver om Empati Grand Prix
”Dagens kunder vill ha ett mer empatiskt bemötande och det driver också försäljning”, säger strategikonsulten Michael Dahl.
Market Plus skriver om Empati Grand Prix
”Dagens kunder vill ha ett mer empatiskt bemötande och det driver också försäljning”, säger strategikonsulten Michael Dahl.
Market Plus skriver om Empati Grand Prix
De fyra finalisterna i kategorin Hemelektronik i Empati Grand Prix 2020 är Kjell & Co, Webhallen, Teknikmagasinet med betjäning ”rakt över disk” samt ELON.
Dagligvarunytt.se skriver om Empati Grand Prix
Empati Grand Prix har premiär i mitten av januari. Fyra finalister i dagligvaruhandeln är utsedda. ”De är särskilt starka på bemötande”, säger strategikonsulten Michael Dahl.
Dagligvarunytt skriver om Kundempati Index
Bland annat skriver man i artikeln : ”Mathem placerade sig i toppen i det Kundempatiindex som Index House presenterade i mitten av oktober. Indexet visade att Mathem låg långt över snittet för branschen när det gäller förståelse och medkänsla för kunderna.”
Webinar hos Sveriges Annonsörer den 10 december 2020
Vad skapar bilden av ett kundempatiskt varumärke som får kunden att välja dig framför dina konkurrenter?
Resume.se Opinion
Ett inlägg från Index House som kopplar samman att endast ett av fyra varumärken har empatisk reklam med reklamtrötthet och varför vi är speciellt trötta på reklam som saknar värme .
Dagligvarunytt skriver om Kundempati Index™
Kundempati Index visar att Mathem kommer ut starkt i en stor kartläggning över hur svenskarna ser på dagligvaruföretagens förståelse och medkänsla för sina kunder.
Inlägg på LinkedIn
Våra analyser som är baserade på 60 ledande varumärken visar att upplevelsen av varumärkets kundempati i kundens huvud bygger på en kedja av områden enligt en modell med effekter i tre steg.
Inlägg på LinkedIn
Den negativa effekten är stor. Rent allmänt tufft och uppförsbacken blir ännu brantare om man uppfattas som mindre kundempatisk än konkurrenterna.
Inlägg på LinkedIn
Analyserna av åtta kategorier visar att det sammantagna intrycket av varumärkets kundempati (51%) till lika delar är en effekt av, såväl direkt påverkan i kundmötet, som den indirekta bilden som reklam och media skapar i kundens huvud.