Hoppa till innehåll

Index House

  • Varför empati?
  • Kundempati Index
  • Nyheter
  • Media
  • Empatibloggen
  • Empatipodden
  • Empatiinitiativet

Index House

  • Varför empati?
  • Kundempati Index
  • Nyheter
  • Media
  • Empatibloggen
  • Empatipodden
  • Empatiinitiativet

Kundempatin har direkt effekt på kundens val och din affär

9 oktober, 20202 oktober, 2020

Inlägg på LinkedIn

Analysen av 60 ledande varumärken visar att bara 50% anser att respektive varumärke är kundempatiskt.

Läs mer

Mer kundempati efterfrågas – och upplevs tydligt av kunderna

18 september, 2020

Market Plus skriver om Kundempati Index™

Nya siffror från Kundempati Index visar att handeln står upp i krisen och de tuffa utmaningarna.

Läs mer

Genomgång av rykande färska resultat från åtta kategorier 2020 Q3

17 september, 202017 september, 2020

Market Premium skriver om Kundempati Index™

Apoteken är i topp när det kommer till kundempati visar nya siffror och byggbranschen får bottenbetyg skriver Market Premium bland annat.

Till artikeln

Läs mer

Varumärkets kundempati avgörande för hur kunderna prioriterar

18 augusti, 202017 augusti, 2020

Inlägg på LinkedIn

För att konkretisera den affärsmässiga effekten ställde vi i våras också frågor om hur viktigt det är att varumärket upplevs som kundempatiskt på ett flertal delområden.

Läs mer

Takeaways från Kundempati Index våren 2020 – Del 3: Reklamen och mediebilden väger tungt

14 augusti, 202014 augusti, 2020

Inlägg på LinkedIn

Reklam och media påverkar kundens bild i huvudet. Därför ställde vi i våras även frågor om hur detta påverkar bilden av varumärkets empati för ett stort antal ledande Retailvarumärken.

Läs mer

Takeaways från Kundempati Index våren 2020 – Del 2: Att förstå hur kunden känner har en nyckelroll

12 augusti, 202012 augusti, 2020

Inlägg på LinkedIn

För att skapa djupare insikter om kundempati och ”glastaket” frågade vi i våras om olika delområden i kundtrappan.

Läs mer

Takeaways från Kundempati Index våren 2020 – Del 1: Stora skillnader i kundempati

10 augusti, 202010 augusti, 2020

Inlägg på LinkedIn

I vårens undersökning frågade vi hur kundempatiska konsumenterna upplevde 30 ledande varumärken inom flera Retailkategorier.

Läs mer

Ingen rädder för vargen här! Nu är det fest igen!? – Eller håller vi på att tokmissa den stora bilden?

2 juli, 20202 juli, 2020
Debattartikel i Market

Dessvärre kommer Coronapandemin att sitta i länge. Och vi kommer inte att gå tillbaka till samma värld. Räkna med stora förändringar.

Rekommendationen är därför att tänka om redan nu.

Läs debattartikeln på Market.se

Läs mer

Nu lanserar vi Kundempati Index™ – Del 4: Varför arbeta med Kundempati Index?

7 maj, 2020

Inlägg på LinkedIn

Området Kundempati är en företagsövergripande strategisk varumärkesfråga. Förmågan att sätta sig in i kundens situation, känslor och upplevelse är en grundförutsättning för goda kundupplevelser, nöjda kunder och starka kundrelationer.

Läs mer

Empati – en vinnare i längden när Coronapandemin påverkar oss alla

5 maj, 20205 maj, 2020
Debattartikel i Market

Kriser avslöjar varumärkenas verkliga kundempati och sätter relationer och lojaliteter på prov. Men de som satsar rätt och visar prov på medmänsklighet formar starka minnen och kundrelationer.

Läs debattartikeln på Market.se

Läs mer

Inläggsnavigering
Äldre inlägg
Nyare inlägg
← Föregående 1 … 4 5 6 Nästa →
© 2025 Index House