Nu lanserar vi Kundempati Index™ – Del 4: Varför arbeta med Kundempati Index?

Inlägg på LinkedIn

Området Kundempati är en företagsövergripande strategisk varumärkesfråga. Förmågan att sätta sig in i kundens situation, känslor och upplevelse är en grundförutsättning för goda kundupplevelser, nöjda kunder och starka kundrelationer.

Genom Kundempati Index™ får ledningen fördelar som:

  • En orientering om hur man presterar jämfört med konkurrenterna i den egna kategorin och mot de varumärkena som är duktigast totalt sett
  • Ingående insikter om var man har utmaningarna och behöver utvecklas
  • Konkreta besked om hur mycket varumärkets kundempati påverkar kundernas köpvilja

Organisationen får operativa verktyg att arbeta med som:

  • Hur stor andel av kunderna som är missnöjda samt en konkretisering av graden av missnöjdhet
  • Konkreta KPI:er för att arbeta framåt med varumärkets kundempati område för område
  • Ett verktyg för att löpande kunna följa upp och visualisera effekterna av förbättringsarbetet som görs

Nyfiken på att veta ännu mer? – Läs mer här https://indexhouse.se/
Eller inboxa så berättar jag gärna mer 🙂

Kundempati Index™ är ett insiktskoncept framtaget av Index House.
Intervjuerna i undersökningen är genomförda av PFM Research i Sverige AB.

Share via
Copy link
Powered by Social Snap