Inlägg på LinkedIn
Området Kundempati är en företagsövergripande strategisk varumärkesfråga. Förmågan att sätta sig in i kundens situation, känslor och upplevelse är en grundförutsättning för goda kundupplevelser, nöjda kunder och starka kundrelationer.
Genom Kundempati Index™ får ledningen fördelar som:
- En orientering om hur man presterar jämfört med konkurrenterna i den egna kategorin och mot de varumärkena som är duktigast totalt sett
- Ingående insikter om var man har utmaningarna och behöver utvecklas
- Konkreta besked om hur mycket varumärkets kundempati påverkar kundernas köpvilja
Organisationen får operativa verktyg att arbeta med som:
- Hur stor andel av kunderna som är missnöjda samt en konkretisering av graden av missnöjdhet
- Konkreta KPI:er för att arbeta framåt med varumärkets kundempati område för område
- Ett verktyg för att löpande kunna följa upp och visualisera effekterna av förbättringsarbetet som görs
Nyfiken på att veta ännu mer? – Läs mer här https://indexhouse.se/
Eller inboxa så berättar jag gärna mer 🙂
Kundempati Index™ är ett insiktskoncept framtaget av Index House.
Intervjuerna i undersökningen är genomförda av PFM Research i Sverige AB.