Empati Grand Prix spelar en viktig roll

Varför spelar Empati Grand Empati Grand Prix och utmärkelserna Sveriges mest kundempatiska företag en viktig roll för företagen? För att det är en viktig tävling eftersom kundempati är ett strategiskt område som påverkar varumärkesupplevelsen, och vilket företag kunden väljer. – Och därmed är empati ett affärskritiskt område genom att det påverkar hela affären.

Syftet med Empati Grand Prix att upplysa, belysa och belöna. Dels genom kvalitetsutmärkelserna, dels genom att lyfta fram företag som gör ett bra jobb och ger arbetet med kundempati ökad vikt.

Därför har vi skapat ett levande upplägg med en gala där vi mixar insikter och inspiration från ledande företag med kvalitetsutmärkelserna.

Empati Grand Prix utmärkelser är en kvalitetsmarkör

Kvalitetsutmärkelserna att vara Sveriges mest kundempatiska företag, eller tillhöra topp tre, är viktiga eftersom de dels belönar företagen och är en ledstjärna internt, dels lyfter fram företagen som goda förebilder och ledstjärnor för andra företag. Och i den externa marknadsföringen och varumärkeskommunikationen fungerar de som en kvalitetsmarkör både mot kunder och vid rekrytering av nya medarbetare.

Empati bygger långsiktigt värde

För i ett större perspektiv handlar empati om medmänsklig och social hållbarhet. – Att bygga långsiktigt värde och välbefinnande för alla parter.

Årets utmärkelser delas ut vid EMPATI GRAND PRIX 2023 som går den 14 februari 2024. Finalisterna presenteras redan nu på empatigrandprix.se.

Empati Grand Prix arrangeras av Empatiinitiativet med Reaktion och PFM Research som medarrangörer.

I nästa inlägg presentar vi vilka data som ligger till grund för rankingen som avgör vilka företag som är finalister respektive kommer att stå som vinnare.

Stay tuned!

Share via
Copy link
Powered by Social Snap