Kundresan som slutade i en stolpträff – när e-handeln drabbas av kortslutning

”En gång ingen gång” försökte en hockeydomare komma undan med för ett antal år sedan när han ertappades med att ha spelat på samma match han själv dömde. Och så verkar somliga varumärken att resonera. Problemet är bara att det inte adresserar problemet. Hur förbundet dömde domaren kommer jag inte … Läs mer

Effekterna av kundempativärdekedjan och bilden som skapas i kundens huvud

I slutändan är det bilden i kundens huvud av kundempatin som avgör varumärkets valbarhet. Men bilden föregås av en kedja med tre huvudsteg vilka steg för steg bygger effekterna, vare sig de är positiva eller negativa.  Kundempati Index™ undersöker alla tre steg på ett sammanhållet sätt och har under 2020 … Läs mer

Varumärkesupplevelser som är kanon eller kalkon? – Gekko eller mensch? – Var landar du med ditt varumärke?

Vilken arketyp är ditt varumärke? – Det är viktigt, ja till och med verksamhetskritiskt, att ställa sig den frågan. Två bra frågor att värma upp med är: Vilka vill vi framstå som? Vilka tror vi att vi framstår som? – Och sedan fråga kunderna. Peace, love and understanding Tanken med … Läs mer

Quo vadis? – Via della Cancellazione eller Via della Conciliazione? – När kundtrappan riskerar kraschlanda …

Strategiska vägval. – Att snuva kunden på pengarna och förlora kunden. Eller försöka lösa det på ett snyggt sätt. Men kanske lite senare än planerat. Det vill säga behålla en relation, och kanske förlora en transaktion. – Vem är god, vem är ond? – Är kundempati och kundlojalitet en del … Läs mer

Om empatiforskningen – Del 5: The good news – Empathy can be learned

Att empati är en strategisk fråga börjar stå klart för de flesta ledningarna. Men till en självdiagnos och kraven det ställer är det en bit till.  För att kunna se sig själv objektivt behöver man hjälp med nya perspektiv, rätta brillor och synsätt. – Några rekar på sommarläsning kan vara … Läs mer

Copy link
Powered by Social Snap